Известие

Collapse
No announcement yet.

Cruise control alfa 156 1.9 jtd

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
    какво значи залепил? Когато датчика е натиснат, контактът му е отворен и няма да ти сработи темпомата. С мултицет най-лесно ще го премериш. А за да го пробваш едно мостче на буксата и караш
    С МЕС не се гъзиш, всичко си има за проверката. Онова ми беше риторичен въпрос

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
      какво значи залепил? Когато датчика е натиснат, контактът му е отворен и няма да ти сработи темпомата. С мултицет най-лесно ще го премериш. А за да го пробваш едно мостче на буксата и караш
      Колега, мисля, че е точно обратното. Когато бутончето на "датчика" е в контакт с педала на съединителя отчита, че съединителя не е натиснат и темпомата сработва. А когато натиснеш съединителя и освободиш бутона от натиска , темпомата изключва.

      Към колегата. Скоро правих ремонт точно на горната помпа, след което забелязах, че темпомата не работи. Оказа се, че бутона на датчика се беше заклинил и хода на бутончето беше на половина и понеже е на половина и не контактуваше със съединителя , когато не беше натиснат. Което не позволява да пусна темпомата, защото като не прави контакт с него компютъра го счита все едно е натиснат. Може да бръкнеш с пръст между пластината на педала и датчика, да видиш дали контактуват едно с друго. Не казвам , че при теб е от това, но при мен се оказа от там.
      Last edited by zombiran; d.m.y г., 20:45.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
        А с МЕС не става ли да си го провериш?
        Човекът пита, как да си провери машинката на съединителя, понеже очевидно прави връзка между отказа на темпомата и смяната на помпата. Демек с МЕС (ако разполага с него, лаптоп и кабел), ще установи това, което вече знае. МЕС няма да му каже, дали проблемът е в самата машинка, в опроводяването до нея или е чисто механична причината.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
          Колега, мисля, че е точно обратното. Когато бутончето на "датчика" е в контакт с педала на съединителя отчита, че съединителя не е натиснат и темпомата сработва. А когато натиснеш съединителя и освободиш бутона от натиска , темпомата изключва.

          Към колегата. Скоро правих ремонт точно на горната помпа, след което забелязах, че темпомата не работи. Оказа се, че бутона на датчика се беше заклинил и хода на бутончето беше на половина и понеже е на половина и не контактуваше със съединителя , когато не беше натиснат. Което не позволява да пусна темпомата, защото като не прави контакт с него компютъра го счита все едно е натиснат. Може да бръкнеш с пръст между пластината на педала и датчика, да видиш дали контактуват едно с друго. Не казвам , че при теб е от това, но при мен се оказа от там.
          Точно това пробвах и имаше около 1 см. Разлика между педала и бутончето, за това подложих и залипих да видя дали ще сработи, да го натиска постоянно, все едно е постоянно пуснат съединителя, защото няма как да падне по-надолу бутончето или трябва да подлагам нещо на самия педал, но уви не сработи.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Човекът пита, как да си провери машинката на съединителя, понеже очевидно прави връзка между отказа на темпомата и смяната на помпата. Демек с МЕС (ако разполага с него, лаптоп и кабел), ще установи това, което вече знае. МЕС няма да му каже, дали проблемът е в самата машинка, в опроводяването до нея или е чисто механична причината.
            Погледни по-добре - има педал на съединителя

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от bubcho.2 Покажи съобщение
              Точно това пробвах и имаше около 1 см. Разлика между педала и бутончето, за това подложих и залипих да видя дали ще сработи, да го натиска постоянно, все едно е постоянно пуснат съединителя, защото няма как да падне по-надолу бутончето или трябва да подлагам нещо на самия педал, но уви не сработи.
              Може самия бутон да се е прецакал нещо. Аз пробвах по следния начин. Разкачих бутончето от мястото на което се държи и го хванах с ръка. Тръгнах да карам и в движение натиснах бутона с ръка и го задържах, след което натиснах + на лостчето, като предварително беше зададено на "ON" и темпомата сработи. И така разбрах, че проблема е от там. Виж го замери с мултицета дали има ток до него при натиснат и не натиснат бутон. Щом до преди ремонта всичко си е работило. Другия вариант е да вземеш за проба от някой понат. Не е сложно свалянето му . При мен интересното беше, че бутончето беше натиснато до половината и беше зациклило там, а би трябвало по този начин да отчита , че съединителя не е натиснат и да сработи, но може вътре да не е правило хубав контакт знам ли .
              Last edited by zombiran; d.m.y г., 11:36.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
                Може самия бутон да се е прецакал нещо. Аз пробвах по следния начин. Разкачих бутончето от мястото на което се държи и го хванах с ръка. Тръгнах да карам и в движение натиснах бутона с ръка и го задържах, след което натиснах + на лостчето, като предварително беше зададено на "ON" и темпомата сработи. И така разбрах, че проблема е от там. Виж го замери с мултицета дали има ток до него при натиснат и не натиснат бутон. Щом до преди ремонта всичко си е работило. Другия вариант е да вземеш за проба от някой понат. Не е сложно свалянето му . При мен интересното беше, че бутончето беше натиснато до половината и беше зациклило там, а би трябвало по този начин да отчита , че съединителя не е натиснат и да сработи, но може вътре да не е правило хубав контакт знам ли .
                Оказа се същия проблем, като са правили помапата и обезвъздушавали са го бутнали на горе и беше заклинил, днес го извади и издърпах напред докато се покаже целия и видях, че така вече прави голям ход, сложих го и всичко тръгна без проблем

                Comment


                • #23
                  Здравейте, колеги!
                  Моята алфа е 156 2004 (вътрешен и външен фейс), но не намирам готова букса за темпомата, нито имам и лампичка за темпомат на екранчето в средата.
                  Исках да попитам какъв е шансът просто да не я намирам?
                  Разглобих волана отдолу, бърках, тършувах, но нищо не намерих.
                  2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115hp

                  sigpic

                  Comment


                  • #24
                    Има шанс, най-лесно ще разбереш дали е подготвена по буксата на ЕКУ. Ако има кабели на пинове от 53 до 57, значи има и букса.
                    П.с не си написал колата с какъв двигател е, което е много важно.
                    Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                    Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                    Comment


                    • #25
                      Благодаря, колега! Ще погледна ей сега.
                      Иначе 1.9 ЖТД 115кс е двигателят.
                      2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115hp

                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от danielgospodinow Покажи съобщение
                        Здравейте, колеги!
                        Моята алфа е 156 2004 (вътрешен и външен фейс), но не намирам готова букса за темпомата, нито имам и лампичка за темпомат на екранчето в средата.
                        Исках да попитам какъв е шансът просто да не я намирам?
                        Разглобих волана отдолу, бърках, тършувах, но нищо не намерих.
                        По-скоро имаш лампичка но никога не си я виждал да свети. Аз колко се зверих да я видя и почти си бях взел ново но като закачих кабелите се оказа че си била там. А буксата не я ли намериш под кората на волана вероятно я няма. Не че е голям проблем.
                        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                        Peugeot 508 RXH 02.2013

                        Comment


                        • #27
                          Моята е със същия двигател. Има една друга тема за круиза, довечера ще опиша в нея аз как съм го направил, въпреки, че има за сега неустановен проблем.
                          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                          Comment


                          • #28
                            @Alexanderbb Ясно.
                            @firedragon Супер!

                            Намерих си ЕКУ-то и също да попитам, пинове <53, 56, 57, 55> (четох, че тези трябва да търся за 115кс 1.9 ЖТД) да ги търся под буксите, влизащи в ЕКУ-то ли? И как се махат тези букси, ако да? Страх ме е да не счупя нещо.
                            Attached Files
                            2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115hp

                            sigpic

                            Comment


                            • #29
                              Те са на голямата букса, вади се като се издърпа една шейна в края на самата букса от страната на кабелите. Преди това задължително разкачи акумулатора, да не стане грешка. После като обърнеш буксата има номера на пиновете.
                              Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                              Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                              Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                              Comment

                              Working...
                              X